Pages

Wednesday, March 5



inilah aktiviti rutin budak-budak ni..selalunya fahim yang buli abang..abang pun dah tak kesah dah agaknya..macam seronok je kena buli dengan fahim :) fahim ni jenis kalau main dia suka main kasar..baling-baling barang..hempas toys sampai tercabut..main dodge ball..bawak car dia pastu lompat atas lantai.. -_-
kadang kesian jugak tengok imran..most of the toys kat rumah tu imran punya..so bila banyak dah rosak, imran mcm agak sedih la jugak..kena la pergi cari ganti. nasib baik la imran jenis pandai jaga barang. banyak jugak barang lain yg masih elok boleh diorang main sama-sama..huhuhuh


 perkembangan terkini imran..sekarang teacher dia ajar membaca and dia pun dah boleh recognise simple syllables like na, ni, a, bu..yeay happy nya..alhamdulillah..seronok jugak tengok dia dah recognise letters and the sounds..tapi teacher kata diorang tak ajar a b c dulu. diorang ajar the sounds dulu..phonics eh kaedah tu..a b c nanti dia ajar sebelum masuk darjah satu. dia punya fine motor skills pun nampak dah makin bagus..kalau dulu nak colour satu gambar tak dapat ikut line, sekarang dah improved.. 

haa bacaan dalam solat alhamdulillah..bagus :) semua ok cuma bacaan tahyat akhir dia lupa-lupa sikit..surah pulak dah hafal Al-fatihah dan 4 Qul..alhamdulillah..semoga Allah memberkati usaha cikgu-cikgu imran..dan fahim jugak..kalau nak harapkan aku..memang tak terbuat..cuma dapat membantu imran dari segi ulangan hafalan kat rumah..ralat jugak sebenarnya imran belajar surah dari cikgu..yelah sebagai mak, kalau boleh, aku nak ajar dia perkara-perkara asas ni. mungkin bukan rezeki aku. tapi aku harap dapat membantu apa yang boleh untuk asas agama anak-anak ni :) 

dah lama tak menulis..mencurah perasaan macam ni..kebetulan ada masa rehat ni dapatla menulis semula..sekarang aku dalam semester akhir master kat upm..aku doa cepatla habis semester ni..but at the same time i hope dia takkan berakhir..sbb aku suka pergi kelas and belajar..hahah..camane tu :) ok lah ada kelas ni..ada masa kita tulis lagi

No comments:

Post a Comment